reklama

Karlštejn a múzeum voskových figurín

Vedeli ste, že sa na Karlštejne nachádza múzeum voskových figurín? Ja teda nie. A bola som milo prekvapená.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

O Karlštejne som už veľa počula. Veď je to "mocný a krásny hrad, pokladnica skvostov, centrum kvitnúcich umelecký remesiel, posvätná schránka korunovačných klenotov, symbolov štátnej moci". Volá sa po svojom zakladateľovi a stavebníkovi Karlovi IV. Avšak o "Museu voskových figurín české historie Karlštejn" som ani netušila.  

Obrázok blogu

Skôr ako sa dostanete k voskovým figurínam, pozriete si optický kaleidoskop. Ide o prezentáciu rôznych obrázkov pomocou zrkadiel. Bolo to zaujímavé, ale na môj vkus pridlhé. Na konci ma to už uspávalo. Samotné voskové figuríny ma však prebrali. Prehliadka začínala stredovekými remeselníkmi.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

 Tesař

Obrázok blogu

 

 Krysař

Obrázok blogu

 Vážnik  

Obrázok blogu

 Pregéř - z kovového pliešku razil mince

V ďalšej sekcii bolo zobrazené stredoveké väzenie. Nachádzali sa tam figuríny kata, zalárnika a väzňov. Prekapila ma figurína "Bielej pani". Ľudia kedysi verili, že ak sa ukázala na nejakom mieste, tak sa tam niečo udialo, dobré či zlé.   

Obrázok blogu

 V ďalších častiach múzea boli sochy umelcov z doby Karola IV., jeho manželky, či jeho úhlavný nepriatelia. Okrem toho sa tam nachádzajú osobnosti dávnej i nedávnej histórie.

Obrázok blogu

 

 Ján Hus

Obrázok blogu

 

Mária Terézia

K múzeu voskových figurín v Londýne, Madam Tussauds, sa to nedá porovnať, ale je to veľmi dobrý spôsob, ako zobraziť históriu a osobnosti, ktoré v nej vystupovali.

Miriam Plaváková

Miriam Plaváková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To by bolo na dlho... :) Zoznam autorových rubrík:  Svet v obrázkochMiláčikoviaMy, ľudia...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu